Zapraszam Cię do subskrypcji naszego newslettera. Wysyłając go nie nadużywamy Twojego zaufania i nie bombardujemy niedopracowanymi treściami. Przykładamy się do swojej roboty, dziękując tym samym za Twój zapis.
Proszę podać poprawne imię i nazwisko.
Proszę podać poprawny adres e-mail.

druk to nie przeszłość.

jak to? przecież digital "rządzi"!

Czasem warto sięgnąć głębiej, zastanowić się nad stwierdzeniami i opiniami, które powtarzają wszyscy wokoło. Przyjrzyjmy się więc sytuacji drukowanego marketingu nieco wnikliwiej.

Zacznijmy od faktów. Nakłady gazet i magazynów drukowanych z roku na rok maleją.  Wszystko co dotychczas było drukowane ma już swoje wersje elektroniczne. Funkcjonujemy w maksymalnie zdigitalizowanej rzeczywistości co sprawia, że wszystko co drukowane uznawane jest za relikt przeszłości. Z kolei to co elektroniczne uznawane jest za nowoczesne, idące z duchem czasu i zdecydowanie lepsze od tego co drukowane.

Czy to rzeczywiście prawda? Czy marketing drukowany się kończy? 
 

druk daje wiarygodność - - wciąż ponad połowa respondentów badań dotyczących skuteczności marketingu uznaje drukowane materiały promocyjne jako bardziej wiarygodne od wszystkich innych kanałów promocyjnych. Dlaczego? Głównym przytaczanym argumentem jest czas i uwaga z jaką przygotowywane są wydruki promocyjne.  Muszą one spełniać najwyższe standardy. Nawet najdrobniejsze korekty "przechodzą" przez kilka osób decyzyjnych. Czasem kosztowną literówkę wychwyci też drukarnia, w której zlecacie druk.


efekty marketingu drukowanego znacznie dłużej trwają – to co jest przewaga działań digitalowych to ich szybkość – jednak ze względu na ilość komunikatów jakie odbiorca napotyka równie szybko o nich zapomina. Co więcej, respondenci mówią w badaniach o tym, że fizyczna reklama drukowana wyzwala w nich większe emocje oraz jest znacznie bardziej angażująca.

przewaga konkurencyjna – wielu marketerów (albo prezesów decydujących o budżetach reklamowych) decyduje się na wrzucanie wszystkich sil na działania digitalowe pomijając zupełnie pozostałe kanały – tu cały na biało wchodzi druk. 


znacie zagadnienie digitalowego detoksu? coraz więcej z nas ogranicza czas spędzany w internecie na rzecz zdrowszego funkcjonowania offline. To szansa na zaistnienie w świadomości Twojego klienta z jakościowym przekazem reklamowym.





*  na zdjęciu obok widzicie przykład doskonałej społecznej kampanii billboardowej z zakorkowanego Bangkoku. Tagline "Sen jest silniejszy niż Ty".

A co z budżetami reklamowymi?

Pandemia COVID 19 dała się we znaki wielu branżom. Prezesi, zarządy podejmowały trudne decyzje o ograniczaniu inwestycji i budżetów reklamowych. Jaki był tego efekt?
O te same powierzchnie reklamowe (czy to ATL czy BTL) rywalizowało znacznie mniej podmiotów. Dzięki temu ekspozycja reklamowa tych, którzy nie zrezygnowali z aktywnego marketingu w czasie pandemii była znacznie wyższa. Efekt jest taki, że wiele przedsiębiorstw wychodzi z kryzysu silniejszymi.
 

Czy podobał Ci się ten wpis?

Mam w zanadrzu kilka marketingowych wątków i bardziej analitycznych przemyśleń, którymi chętnie się z Tobą podzielę. Jeśli jesteś tu pierwszy raz - zajrzyj i przeczytaj również inne treści: BLOG

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o naszych nowych treściach zasubskrybuj nasz newsletter. Używamy go wyłacznie do merytorycznej komunikacji. Przycisk do zapisu znajdziesz poniżej.

Jeśli chcesz porozmawiać o tym jak nasz zespół ekspertów może wspomóc marketing Twojej firmy - wypełnij formularz kontaktowy - konsultacja jest darmowa. Przycisk do formularza znajdziesz poniżej.

Na koniec przypominam, że mamy obecnie kilka otwartych rekrutacji! Zgłoszenia przyjmujemy do 25-ego września.

dziękuję, że czytasz.

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.