Czasem warto sięgnąć głębiej, zastanowić się nad stwierdzeniami i opiniami, które powtarzają wszyscy wokoło. Przyjrzyjmy się więc sytuacji drukowanego marketingu nieco wnikliwiej.
Zacznijmy od faktów. Nakłady gazet i magazynów drukowanych z roku na rok maleją. Wszystko co dotychczas było drukowane ma już swoje wersje elektroniczne. Funkcjonujemy w maksymalnie zdigitalizowanej rzeczywistości co sprawia, że wszystko co drukowane uznawane jest za relikt przeszłości. Z kolei to co elektroniczne uznawane jest za nowoczesne, idące z duchem czasu i zdecydowanie lepsze od tego co drukowane.
Czy to rzeczywiście prawda? Czy marketing drukowany się kończy?
druk daje wiarygodność - - wciąż ponad połowa respondentów badań dotyczących skuteczności marketingu uznaje drukowane materiały promocyjne jako bardziej wiarygodne od wszystkich innych kanałów promocyjnych. Dlaczego? Głównym przytaczanym argumentem jest czas i uwaga z jaką przygotowywane są wydruki promocyjne. Muszą one spełniać najwyższe standardy. Nawet najdrobniejsze korekty "przechodzą" przez kilka osób decyzyjnych. Czasem kosztowną literówkę wychwyci też drukarnia, w której zlecacie druk.