Dziś będzie bardzo krótko, ale i równie konkretnie. Dostarczamy materiały POS do marketów od lat. Po wdrożeniu wielu kampanii i kilku rozmowach z naszymi partnerami wypracowaliśmy pięć ponadczasowych zasad, których trzymanie się da Wam przewagę nad konkurencją.
Niezależnie czy stosujesz małe POS-y przy kasie, niewielkie materiały przypółkowe czy wybierasz duże standy wstawiane w szerokie aleje marketów i wielkie naklejki podłogowe, powinieneś trzymać się paru żelaznych zasad.
Transparentność - pierwszy podstawowy warunek, od którego nie ma absolutnie żadnych wyjątków. Akcje sprzedażowe, które POS-y komunikują muszą być jasne i zrozumiałe, bez haczyków, ukrytych warunków napisanych drobnym drukiem.
Realna korzyść - jeśli oferta, którą chcesz promować nie jest atrakcyjna dla Ciebie to nie wmówisz klientowi, że powinna być atrakcyjna dla niego. Pamiętajmy, że klient umie czytać, myśleć i analizować. Jeśli raz poczuje się oszukany, to odbudowanie zaufania będzie trudne. Może być też tak, że klient już nie wrócić do Twojej marki.
Ton kampanii - spójność na poziomie energii, kolorystyki, charakteru komunikatu i odpowiedniego języka trafia do serc odbiorców – czują chemię z Twoją marką i doceniają to.
Reguła 10-5-1 - z dziesięciu metrów przyciągasz uwagę klienta na przykład efektownym topperem - widocznym z daleka zwieńczeniem regału, przy pięciu metrach odbiorca rozpoznaje produkty i główne hasło komunikowane przez POS, z odległości jednego metra sięga po jeden z Twoich produktów; weź to pod uwagę tworząc projekt materiałów marketingowych i ich role.
Ekspozycja i montaż - pominięcie tego punktu może zniweczyć dobrą pracę Twojego działu marketingu i drukarni. Ekspozycja Twoich materiałów POS musi być zgodna z wytycznymi. Bez wyjątków. Źle wyeksponowana wyspa z otokiem paletowym na podłodze nie zafunkcjonuje dobrze, jeśli nie dostanie odpowiedniej i spójnej z Twoimi wytycznymi ekspozycji. Klient może przejść obok niej nawet nie rzucając na nią okiem. To szczególnie istotne, gdy akcja jest krótka, przeprowadzana w wielu marketach jednocześnie, opóźnienie montażu o jeden dzień przynosi straty nie do odrobienia. Wybierzcie więc partnera do realizacji takiej kampanii z głową. Najlepiej firmę, która robiła to setki razy.
Wiecie gdzie nas znaleźć :) Rozmowa z naszym zespołem jest niezobowiązująca i co najważniejsze - nic nie kosztuje. Daj znać w jakim obszarze potrzebujesz wsparcia, a my damy Ci swoje wsparcie.
Tymoteusz Kubik
PS
Zaproszę Cię do subskrypcji naszego newslettera. Wysyłając go nie nadużywamy Twojego zaufania i nie bombardujemy niedopracowanymi treściami. Przykładamy się do swojej roboty, dziękujac tym samym za Twój zapis. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz przycisk.
A jeśli wystarczy Ci nasz blog to zafollowuj nas w social mediach - tam szybko informujemy o nowych treściach na blogu.
Dziękuję