Sie sind herzlich eingeladen, unseren Newsletter zu abonnieren. Wenn wir sie versenden, missbrauchen wir Ihr Vertrauen nicht und bombardieren Sie nicht mit unzustellbaren Inhalten. Wir tun unser Bestes und danken Ihnen für Ihr Abonnement.
Bitte geben Sie einen gültigen Vor- und Nachnamen ein.
Bitte geben Sie eine gültige E-Mail-Adresse ein.

dzień dobry, poproszę naklejkę trójwymiarową

A konkretniej?

Gdy pada hasło „naklejka trójwymiarowa” to u każdego z nas rysuje się w wyobraźni zupełnie inny obraz. Jedni widzą coś co przypomina rozprzestrzeniające się viralowo w social mediach imponujące efektem malowidła chodnikowe wykonywane przez mistrzów tej sztuki. Inni mają przed oczami na przykład naklejki imitujące trawę czy chociażby kosmos. Kolejna osoba już czuje pod palcami fakturę i wypukłości.  

Co do zasady każda z tych osób ma prawidłowe wyobrażenia.  Wszystkie produkty stworzone na podstawie takiego pomysłu można nazwać naklejką trójwymiarową jednak stawiam wypłatę, że klient końcowy nie będzie pod wrażeniem żadnej z nich? Skąd takie pesymistyczne patrzenie na ten skomplikowany temat? Z naszego doświadczenia :) 

Zapraszam dalej po szczegóły.

Postaramy się rozłożyć na czynniki pierwsze - nie naklejki wypukłe (żelowe, epoksykdowe, żywicznye itd) tylko płaskie wydruki na folii, które wykorzystują efekt perspektywy i oszukując nasze oko dają złudzenie trójwymiarowości.

Czy naklejki 3d to Yeti marketingu drukowanego? Wszyscy o nich mówią, ale nikt nie widział takiej która robi WOW?

Co odpowiadamy?

Proszę Pani/Proszę Pana:

- jeśli chce Pani/Pan zamówić naklejki trójwymiarowe to proszę pamiętać, że efekt trójwymiarowości polega na oszukaniu oka – zazwyczaj widzialny jest z jednego punktu i też nie ma gwarancji, że każda osoba, która spojrzy na naklejkę zobaczy i doceni to nad czym tak długo pracował dział kreatywny, grafik i drukarnia;

- warto zdawać sobie sprawę, że efekt wywołany perspektywą jest znacznie lepiej na ekranie smartfona i to zazwyczaj zdjęcia naklejek 3D są podstawą kampanii online'owych; dlatego też, jeśli już naklejki 3D wchodzą do produkcji to są to zazwyczaj krótkie serie;

- by uzyskać dobry albo bardzo dobry efekt konieczne jest wykonanie czasem wielokrotnych korekt projektu graficznego i następujących po nich wydruków próbnych;

- bardzo rzadko wydruki próbne oglądane są przez zamawiającego na żywo – co wydłuża czas realizacji i prowadzi do błędów poznawczych;

- naklejki 3D zamawiane są przez osoby, które nie rozumieją tego produktu – mają wizję i wyobrażenia, które są nierealne do zrealizowania;

- zdarzało się, że agencja pośrednicząca między klientem, a nami – drukarnią była zadowolona z osiągniętego efektu, ale po prezentacji naklejki z efektem perspektywy trójwymiarowej klientowi okazywało się, że nie spełniała ona oczekiwań zamawiającego. Nie oznacza to, że agencja i drukarnia wykonały złą pracę. Zwyczajnie efekt osiągany za pomocą takiej naklejki nie zawsze jest tak spektakularny jak by tego klient chciał. Dlatego zawsze na samym początku warto zadbać o to czy wszystkie elementy układanki kampanii wiedzą w jaka grę grają;

Dobry przykład?

Jedna z niewielu udanych realizacji jakie znajdziecie zarówno w realu jak i online.  Czy wygląda efektownie? Ja widziałem tę naklejkę na żywo i gdyby pochodziła z realizacji naszej drukarni to byłbym z niej zadowolony. Czy klient, który je zamawiał był zadowolony? Nie mam pewności.

Piwo?

Nie wiedzieć czemu, w naszym portfolio najbardziej udane realizacje naklejek trójwymiarowych to również efekt prac dla marek alkoholowych. To branża FMCG najczęściej sięga po tego rodzaju naklejki. Czasem nawet z sukcesem :)

Podsumowując:

Naklejka z efektem perspektywy to nie jest produkt dla wszystkich. Zazwyczaj projektowany jest na indywidualne zamówienie i wymagający współpracy na linii klient (i jego dział marketingu) - nasz dział graficzny. Zawsze drukowana w technologii lateksowej (to druk oparty o 6 kolorów dzięki czemu każda nawet bardzo wymagająca grafika będzie miała świetnie odwzorowane kolory). Jednak trójwymiarowa naklejka podłogowa zaprojektowana i wyklejona poprawnie daje najlepsze efekty i uznanie w oczach odbiorcy.

Jeśli posiadanie naklejki podłogowej 3D w marketingowym portfolio jest, nomen omen, ciekawą perspektywą dla Twojej firmy to powinniśmy o tym porozmawiać. Wypełnij formularz kontaktowy.





 

dziękuję, że czytasz

Czy podobał Ci się ten wpis?

Mam w zanadrzu kilka marketingowych wątków i bardziej analitycznych przemyśleń, którymi chętnie się z Tobą podzielę. Jeśli jesteś tu pierwszy raz - zajrzyj i przeczytaj również inne treści: BLOG

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o naszych nowych treściach zasubskrybuj nasz newsletter. Używamy go wyłacznie do merytorycznej komunikacji. Przycisk do zapisu znajdziesz poniżej.

Jeśli chcesz porozmawiać o tym jak nasz zespół ekspertów może wspomóc marketing Twojej firmy - wypełnij formularz kontaktowy - konsultacja jest darmowa. Przycisk do formularza znajdziesz poniżej.