Gdy pada hasło „naklejka trójwymiarowa” to u każdego z nas rysuje się w wyobraźni zupełnie inny obraz. Jedni widzą coś co przypomina rozprzestrzeniające się viralowo w social mediach imponujące efektem malowidła chodnikowe wykonywane przez mistrzów tej sztuki. Inni mają przed oczami na przykład naklejki imitujące trawę czy chociażby kosmos. Kolejna osoba już czuje pod palcami fakturę i wypukłości.
Co do zasady każda z tych osób ma prawidłowe wyobrażenia. Wszystkie produkty stworzone na podstawie takiego pomysłu można nazwać naklejką trójwymiarową jednak stawiam wypłatę, że klient końcowy nie będzie pod wrażeniem żadnej z nich? Skąd takie pesymistyczne patrzenie na ten skomplikowany temat? Z naszego doświadczenia :)
Zapraszam dalej po szczegóły.
Postaramy się rozłożyć na czynniki pierwsze - nie naklejki wypukłe (żelowe, epoksykdowe, żywicznye itd) tylko płaskie wydruki na folii, które wykorzystują efekt perspektywy i oszukując nasze oko dają złudzenie trójwymiarowości.
Czy naklejki 3d to Yeti marketingu drukowanego? Wszyscy o nich mówią, ale nikt nie widział takiej która robi WOW?
- jeśli chce Pani/Pan zamówić naklejki trójwymiarowe to proszę pamiętać, że efekt trójwymiarowości polega na oszukaniu oka – zazwyczaj widzialny jest z jednego punktu i też nie ma gwarancji, że każda osoba, która spojrzy na naklejkę zobaczy i doceni to nad czym tak długo pracował dział kreatywny, grafik i drukarnia;
- warto zdawać sobie sprawę, że efekt wywołany perspektywą jest znacznie lepiej na ekranie smartfona i to zazwyczaj zdjęcia naklejek 3D są podstawą kampanii online'owych; dlatego też, jeśli już naklejki 3D wchodzą do produkcji to są to zazwyczaj krótkie serie;
- by uzyskać dobry albo bardzo dobry efekt konieczne jest wykonanie czasem wielokrotnych korekt projektu graficznego i następujących po nich wydruków próbnych;
- bardzo rzadko wydruki próbne oglądane są przez zamawiającego na żywo – co wydłuża czas realizacji i prowadzi do błędów poznawczych;
- naklejki 3D zamawiane są przez osoby, które nie rozumieją tego produktu – mają wizję i wyobrażenia, które są nierealne do zrealizowania;
- zdarzało się, że agencja pośrednicząca między klientem, a nami – drukarnią była zadowolona z osiągniętego efektu, ale po prezentacji naklejki z efektem perspektywy trójwymiarowej klientowi okazywało się, że nie spełniała ona oczekiwań zamawiającego. Nie oznacza to, że agencja i drukarnia wykonały złą pracę. Zwyczajnie efekt osiągany za pomocą takiej naklejki nie zawsze jest tak spektakularny jak by tego klient chciał. Dlatego zawsze na samym początku warto zadbać o to czy wszystkie elementy układanki kampanii wiedzą w jaka grę grają;
Naklejka z efektem perspektywy to nie jest produkt dla wszystkich. Zazwyczaj projektowany jest na indywidualne zamówienie i wymagający współpracy na linii klient (i jego dział marketingu) - nasz dział graficzny. Zawsze drukowana w technologii lateksowej (to druk oparty o 6 kolorów dzięki czemu każda nawet bardzo wymagająca grafika będzie miała świetnie odwzorowane kolory). Jednak trójwymiarowa naklejka podłogowa zaprojektowana i wyklejona poprawnie daje najlepsze efekty i uznanie w oczach odbiorcy.
Jeśli posiadanie naklejki podłogowej 3D w marketingowym portfolio jest, nomen omen, ciekawą perspektywą dla Twojej firmy to powinniśmy o tym porozmawiać. Wypełnij formularz kontaktowy.