Zapraszamm Cię do subskrypcji naszego newslettera. Wysyłając go nie nadużywamy Twojego zaufania i nie bombardujemy niedopracowanymi treściami. Przykładamy się do swojej roboty, dziękując tym samym za Twój zapis.
Proszę podać poprawne imię i nazwisko.
Proszę podać poprawny adres e-mail.

Dlaczego warto zamawiać proof print?

Wszyscy jesteśmy zajęci i zabiegani do granic możliwości. Deadline’y się piętrzą, a kolejne równie ważne projekty lądują na biurku. Dlatego tak istotne jest by zamykać projekty w dobrym tempie i skutecznie. Nie marnując czasu, oszczędzając nerwy i budżety reklamowe. Czy proof printy w tym pomogą?
 
Proof to z angielskiego „dowód".

Dowód to najważniejszy aspekt matematyki, prawa i każdej nauki jaka tylko przyjdzie Wam do głowy. To on jest niezbędny do potwierdzenia prawdziwości tego z czym mamy do czynienia. Naukowcy mogą potwierdzać swoje teorie poprzez research i eksperymenty. 


Jakie to ma przełożenie na świat druku i marketingu?

 

Proof print czyli wzorcowy wydruk jest dowodem na zgodność koloru. Jest wzorcem z wieloma zmiennymi, w który drukarz musi się wpasować. 

Wydruk danego koloru na różnym podłożu w różnej technologii i różnych warunkach to bardzo wiele zmiennych, które należy skontrolować. Może okazać się, że ten sam zestaw danych wysłanych do dwóch różnych drukarni da Wam dwa odmienne odcienie tego samego koloru. Wierności odwzorowania kolorów niestety nie da się zweryfikować jedynie na podstawie dowodu cyfrowego. 

Stanowi on punkt, do którego może odnieść się zarówno wykonawca jak i Ty, który druk zamawiasz. Dzięki niemu *możesz również sprawdzić, czy wszystko jest wydrukowane tak jak tego chcesz (np. czy jest odpowiednia czcionka, jak wyglądają krawędzie wydruku, czy tekst jest czytelny) wyeliminować błędy i wprowadzić korekty. Po takich poprawkach obydwie strony mają pewność, że wszystko wygląda tak jak należy i można puszczać maszyny w ruch. 

Co zyskujesz zamawiając proof print?

CZAS

JAKOŚĆ


"Ale wydruki, które zamawiam są czarno-białe, to ja nie potrzebuję proof printu."

 

Błąd! Czarny to też kolor i posiada tyle samo odcieni co grey 

Jeśli masz do czynienia z profesjonalnym doradcą czy opiekunem klienta, u którego zamawiasz druk, to zawsze zostanie Ci zaproponowany proof print. Jeśli nie to sam powinieneś o niego poprosić. To Twoje wydruki, to Twoje pieniądze.

Jak powinien wygląd proces wydruków próbnych?

Krok pierwszy to cyfrowy proof – pozwala na korekty w kreacji. W tym etapie weryfikujemy kreacje, nie kolory.

Krok drugi to rzeczywisty proof print - czyli fizyczny wydruk, który dostajesz do ręki. Możesz porównać z wszystkimi innymi wydrukami, które zamawiałeś. Czy kolory się zgadzają i czy jakość jest tak wysoka jakiej oczekiwałeś.

Jeśli wszystko się zgadza dajesz zielone światło drukarni by już za chwilę cieszyć się gotową do montażu/użytku serią druku.
 

Masz więc czas na wydruki próbne? My zawsze.

*Protip:

Proof print cyfrowy to wzorcowy  wydruk wykonany na zaawansowanej drukarce atramentowej i dedykowanym papierze z odpowiednim certyfikatem, przy użyciu oprogramowania do druku typu RIP. Większość drukarni posiada własną drukarkę do proof printów.  Nawet jeśli wybrana przez Ciebie drukarnia nie dysponuje takim sprzętem to nie problem.
 
Proof printy możesz zamawiać albo w drukarni, której zlecasz wykonanie swoich materiałów, ale równie dobrze możesz zamówić proof print w firmie, która zrobi to dla Ciebie i dostarczy od ręki. Wtedy wystarczy taki proof udostępnić drukarni.

Proof print możesz mieć jeden - na przykład taki, który zawiera wszystkie kolory, które stosujesz w komunikacji marketingowej. * Możesz też mieć ich wiele, na przykład dla każdej większej kampanii marketingowej jaką prowadzisz. 

 
Rozwiązaniem alternatywnym, ale równie skutecznym może być wydruk próbny w drukarni docelowej na docelowym materiale. Drukarnia powinna przedstawić Ci kilka wydruków próbnych z różnymi odcieniami kolorów tak żebyś mógł wybrać dokładnie to czego potrzebujesz.

 

Przykładowy proof print.

Kwadraty pod grafiką to zmienne druku, które decydują o tym jakie kolory przybiera finalny wydruk. Dane te zaczytywane i wysyłane do maszyny drukującej - dzięki temu osiągnięcie pożądanego efektu przez drukarza jest znacznie szybsze i łatwiejsze.

Przykład?

Oto sześć wydruków wizytówek, które zamawialiśmy w innej drukarni. Każda z drukarni dostała od nas te same dane dotyczące kolorystyki. Oczywiście to wydruki bez proof printu. Otrzymaliśmy sześć różnych odcieni. W zasadzie żaden z nich nie jest idealny.

Czy są pytania? :)

Czytałeś inne wpisy z naszego bloga?

Czytaj więcej
Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.