Proszę podać poprawne imię i nazwisko.
Proszę podać poprawny adres e-mail.

5 dobrych praktyk w projektowaniu kampanii BTL.

Wszystko wskazuje na to, że realną skuteczność (a co za tym idzie wzrost sprzedaży) przynoszą zsynchronizowane działania marketingowe ATL oraz BTL. Wszystko wskazuje na to, że kampanie BTL pozostaną z nami jeszcze na bardzo długo.
Jako drukarnia wielkoformatowa istniejąca od 15 lat mamy na koncie wydruki setek takich kampanii. Wybraliśmy te najlepsze i zastanowiliśmy się dlaczego niektóre z nich przyniosły naszym klientom większy sukces. Poniżej przeczytacie zestaw wniosków z naszych przemyśleń. Ku pamięci! Czytajcie i róbcie piękne kreacje!

Konkrety:

Dobra praktyka #1

Użyj odpowiedniego fontu – rozmiaru i rodzaju kroju pisma – klient tylko omiata wzrokiem Twoją kreację reklamową – nie pozwól by przekaz był trudny do przeczytania.

Dobra praktyka #2

Zadbaj o kontrastową kolorystykę – nie chodzi o jaskrawy zielony na pomarańczowym tle – kontrast – czerń / biel jest wystarczający.

Dobra praktyka #3

Wykorzystaj maksymalnie przestrzeń reklamy – czy to naklejka podłogowa czy billboard czy plakat reklamowy – zagospodaruj go tak, by nie zmarnować potencjału. Znów – to nie oznacza by kreacje pokrywała ściana tekstu. Co prowadzi nas do kolejnego punktu…

Dobra praktyka #4

Jeden przekaz – Twoim celem jest powiedzenie klientowi jednej rzeczy – chcesz by zapamiętał jedną rzecz. Nie zawsze mówimy do klienta w miejscu w którym może zakończyć pożądaną przez nas „konwersję” dlatego warto by myśl zaistniała i została zapamiętana i wykorzystana przez odbiorcę reklamy wtedy gdy jest mu wygodnie to zrobić.

Dobra praktyka #5

Siedem słów! Mniej znaczy więcej – sprytnie zbudowany zwięzły slogan może być powtarzany przez lata J A jeśli będzie humorystyczny to tym lepiej! Choć pamiętaj, że jeśli nie jesteś pewny swojego żartu, zrezygnuj z niego.

Dlaczego to takie ważne?

BTL – z angielskiego „below the line” określa w marketingu sposób dotarcia z przekazem reklamowym bez wykorzystania tzw. mass mediów czyli radia lub telewizji.

Gdy marketing internetowy nie urósł w taką siłę jaką jest teraz funkcjonował jasny podział na BTL i ATL (czyli Above The Line). 

Rozwój mediów, lawinowo rosnąca liczba nowych kanałów marketingowych (spójrzmy chociażby na ostatnie lata gdy pojawiał się Facebook, Instagram czy Tik Tok – to wszystko kanały digital marketingu jednak każde z tych mediów rządzi się swoimi prawami) sprawił, że podział ten zatarł się.

Ciekawostka *

Taka, a nie inna nomenklatura tych dwóch kanałów marketingowych ma swoje korzenie w połowie ubiegłego wieku i w ówczesnym sposobie zapisywania kosztów i zysków z kampanii – to co wpływało na zysk bezpośrednio ponad kreską czyli Above the line, a to co stanowiło koszt i przynosiło zysk niebezpośrednio Below the line – czyli pod kreską.

Więc dlaczego..

...w ogóle odnosimy się do tak „nienowoczesnej” formy reklamy jaką może się wydawać BTL, który odnosi się w głównej mierze do wielkoformatowych wydruków tj. wyklejanie foliami witryn, naklejki podłogowe, bannery czy siatki mesh?

Prawdziwą skuteczność działań przynoszą bardzo często zsynchronizowane kampanie marketingowe – doskonale wykorzystujące szanse i przewagi osobnych kanałów. 

Obecnie już nie podchodzimy do reklamy w internecie jako tej mniej wiarygodnej. Dotarcie w sposób bezpośredni – powiedzenie klientowi co chce mu zaproponować reklamodawca jest teraz absolutną koniecznościa – jednak podbicie kampanii digitalowej drukowanymi materiałami BTL zdecydowanie wpływa na wzrost wskaźników sprzedaży.

Dlatego też powstało pojęcie TTL – czyli through the line. Jak podaje poradnikprzedsiębiorcy.pl: „Pojęcie TTL w Polsce jest prawie nieznane i bardzo rzadko używane. TTL także jest skrótem i pochodzi od terminu „through the line”. Pierwotnie TTL oznaczało wykorzystanie do celów kampanii reklamowej zarówno metod ATL, jak i BTL.„

Powszechne stało się więc stosowanie zintegrowanych strategii komunikowania się z rynkiem.

Co dalej z BTL?

Znów cytując poradnikprzedsiębiorcy.pl: „ATL i BTL są niezwykle mocno zakorzenione w nomenklaturze marketingowej i najprawdopodobniej jeszcze przez wiele lat będą używane w branży.”


Potrzebujesz darmowej konsultacji? Sprawdź naszą wiedzę i obsługę klienta wypełniając formularz!

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do Twoich potrzeb.