You are invited to subscribe to our newsletter. When we send it, we do not abuse your trust and we do not bombard you with undeliverable content. We do our best and thank you for your subscription.
Please enter a valid name and surname.
Please enter a valid email address

druk to nie przeszłość.

jak to? przecież digital "rządzi"!

Czasem warto sięgnąć głębiej, zastanowić się nad stwierdzeniami i opiniami, które powtarzają wszyscy wokoło. Przyjrzyjmy się więc sytuacji drukowanego marketingu nieco wnikliwiej.

Zacznijmy od faktów. Nakłady gazet i magazynów drukowanych z roku na rok maleją.  Wszystko co dotychczas było drukowane ma już swoje wersje elektroniczne. Funkcjonujemy w maksymalnie zdigitalizowanej rzeczywistości co sprawia, że wszystko co drukowane uznawane jest za relikt przeszłości. Z kolei to co elektroniczne uznawane jest za nowoczesne, idące z duchem czasu i zdecydowanie lepsze od tego co drukowane.

Czy to rzeczywiście prawda? Czy marketing drukowany się kończy? 
 

druk daje wiarygodność - - wciąż ponad połowa respondentów badań dotyczących skuteczności marketingu uznaje drukowane materiały promocyjne jako bardziej wiarygodne od wszystkich innych kanałów promocyjnych. Dlaczego? Głównym przytaczanym argumentem jest czas i uwaga z jaką przygotowywane są wydruki promocyjne.  Muszą one spełniać najwyższe standardy. Nawet najdrobniejsze korekty "przechodzą" przez kilka osób decyzyjnych. Czasem kosztowną literówkę wychwyci też drukarnia, w której zlecacie druk.


efekty marketingu drukowanego znacznie dłużej trwają – to co jest przewaga działań digitalowych to ich szybkość – jednak ze względu na ilość komunikatów jakie odbiorca napotyka równie szybko o nich zapomina. Co więcej, respondenci mówią w badaniach o tym, że fizyczna reklama drukowana wyzwala w nich większe emocje oraz jest znacznie bardziej angażująca.

przewaga konkurencyjna – wielu marketerów (albo prezesów decydujących o budżetach reklamowych) decyduje się na wrzucanie wszystkich sil na działania digitalowe pomijając zupełnie pozostałe kanały – tu cały na biało wchodzi druk. 


znacie zagadnienie digitalowego detoksu? coraz więcej z nas ogranicza czas spędzany w internecie na rzecz zdrowszego funkcjonowania offline. To szansa na zaistnienie w świadomości Twojego klienta z jakościowym przekazem reklamowym.





*  na zdjęciu obok widzicie przykład doskonałej społecznej kampanii billboardowej z zakorkowanego Bangkoku. Tagline "Sen jest silniejszy niż Ty".

A co z budżetami reklamowymi?

Pandemia COVID 19 dała się we znaki wielu branżom. Prezesi, zarządy podejmowały trudne decyzje o ograniczaniu inwestycji i budżetów reklamowych. Jaki był tego efekt?
O te same powierzchnie reklamowe (czy to ATL czy BTL) rywalizowało znacznie mniej podmiotów. Dzięki temu ekspozycja reklamowa tych, którzy nie zrezygnowali z aktywnego marketingu w czasie pandemii była znacznie wyższa. Efekt jest taki, że wiele przedsiębiorstw wychodzi z kryzysu silniejszymi.
 

Czy podobał Ci się ten wpis?

Mam w zanadrzu kilka marketingowych wątków i bardziej analitycznych przemyśleń, którymi chętnie się z Tobą podzielę. Jeśli jesteś tu pierwszy raz - zajrzyj i przeczytaj również inne treści: BLOG

Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o naszych nowych treściach zasubskrybuj nasz newsletter. Używamy go wyłacznie do merytorycznej komunikacji. Przycisk do zapisu znajdziesz poniżej.

Jeśli chcesz porozmawiać o tym jak nasz zespół ekspertów może wspomóc marketing Twojej firmy - wypełnij formularz kontaktowy - konsultacja jest darmowa. Przycisk do formularza znajdziesz poniżej.

Na koniec przypominam, że mamy obecnie kilka otwartych rekrutacji! Zgłoszenia przyjmujemy do 25-ego września.

dziękuję, że czytasz.