...których trzymanie się pomoże osiągnąć lepsze efekty.
Ten problem znają chyba wszyscy kierowcy w Polsce /a przynajmniej Ci którzy rzeczywiście zwracają uwagę na znaki drogowe i nie polegają li wyłącznie na aplikacji nawigacyjnej/ gdy oznaczenia którymi się kierowaliśmy nagle się zmieniają i droga na Opoczno już nie jest drogą na Opoczno tylko na Łódź, a my chcemy przecież do Opoczna dojechać. Oznaczanie wyznaczanych ścieżek musi być spójne i jednoznaczne od punktu a do punktu docelowego. Zanim wywiesisz oznakowania określ zasady dla tej i wszystkich innych ścieżek w obrębie biura, budynku, czy kompleksu budynków.
Zbyt skomplikowane i mnogie oznaczenia mogą wprowadzać w błąd odbiorców, Wasz gość powinien dostrzec oznaczenia i potrafić odnaleźć się w przestrzeni w kilka sekund. Rzut okiem i wiem gdzie iść.
Oznaczenia pięter z przypisanymi do nich kolorami lub też przypisanie konkretnego koloru do konkretnych ścieżek prowadzących gościa od punktu a do punktu b. To zdecydowanie ułatwia, warto pamiętać o tym by w oznaczniach zadbać też o legendę oznaczeń.
Znaczenia graficzne są łatwiejsze do rozpoznania niż tekst. Dlatego toalety oznacza się uniwersalnymi symbolami, to samo dotyczy znaków zakazujących na przykład palenia papierosów. Tych akurat już nigdzie nie umieszczamy bo zakaz palenia panuje odgórnie we wszystkich pomieszczeniach - chyba, że są do tego przeznaczone, ale podałem to jako przykład, który wszyscy szybko zrozumieją.
Warto zadbać by znaki z jednej kategorii były umieszczane konsekwentnie w taki sam sposób. Jeśli oznaczenia działów zwisają z sufitu na białych tablicach, a wielkość i rodzaj fontu jest określony to niech tak będzie bez wyjątków. Jeśli jest inaczej Wasz system wymaga poprawek lub też zbudowania go od podstaw.
Pamiętaj, że jedna ścieżka zaprowadzi gościa do konkretnego miejsca – system powinien zadbać o to by to nie był koniec jego podróży i łatwością mógł znaleźć inne miejsce w biurze czy biurowcu. To zasada, z którą spotkacie się na szlakach górskich lub możecie pamiętać z zabaw w podchody z młodości – nie pozwólcie by gość stracił orientacje i szukał kolejnego znaku
Kody QR jako uzupełniające informacje np. z mapą wszystkich przestrzeni
Rozpocząć stworzenie systemy wayfindingu od planowania – dokładne przeanalizowanie rozkładów pomieszczeń i dróg to konieczność. Możecie skorzystać z feedbacku gości którzy Wasz odwiedzają.
Jeżeli ten wpis był dla Ciebie interesujący i chciałbyś porozmawiać z naszym ekspertem z zakresu brandingu wypełnij formularz, a umówimy krótką rozmowę by dowiedzieć się jak możemy Ci pomóc.