Gdy w 2021 roku myślimy o marketingu to pierwsza rzecz, która przychodzi do głowy to digital. Reklamy wyświetlane na wszystkich ekranach w zasięgu wzroku. Tych dużych i małych, z którymi rozstajemy się praktycznie tylko przed snem.
Drukowany – ten pierwotny - marketing w ogólnej świadomości przeszedł do lamusa. Czy słusznie?
Jak pokazują badania odbiorcy darzą coraz mniejszym zaufaniem reklamy wyświetlane w internecie natomiast zyskują w ich oczach te, z którymi stykają się w różnych mediach i miejscach. Rzut okiem na banner, oklejony folią autobus, wyklejoną pięknie witrynę uwiarygadnia kampanie, którymi docieramy do odbiorców w sieci.
Dodatkowo - odbiorcy poświęcają więcej czasu i uwagi by poznać szczegóły oferty prezentowanej w drukowanej formie.
Jedna z niezaprzeczalnych przewag drukowanych kampanii jest fakt, że nie rywalizują z dziesiątkami innych kreacji reklamowych, które wyświetlą się w tym samym miejscu za parę sekund. Raz wydrukowany i umieszczony w miejscu docelowym materiał marketingowy pracuje na siebie caly czas.
- zadbaj o komplementarność – docieraj do klientów nie tylko w internecie, ale również w przestrzeni – np. wykorzystując naklejki podłogowe i inne nietypowe potencjalne nośniki Twojej reklamy – jakie? zapytaj doradcę z drukarni - napewno doradzi
- zadbaj o odpowiednią dystrubucję i miejsce ekspozycji, najlepiej zaprojektowana reklama nie zadziała jeśli pokażemy ją osobom spoza grupy docelowej, może dobrym pomysłem jest ekspozycja Twoich materiałów marketingowych w miejscu, gdzie użytkownicy kupują komplementarny produkt albo korzystają z komplementarnej uslugi? Przemyśl tą kwest.
- stare dobre bannery klasyka gatunku? Myślicie, że dlaczego najwięksi gracze na rynku wykupują duże powierzchnie reklamowe? Zapewne dlatego, że znają wartość takiej inwestycji i jak duży poziom zwrotu z inwestycji przynosi.
- wykorzystaj możliwości jakie niosą branżowe wydarzenia czy targi – to najlepsze miejsce do przedstawienie swojego produktu lub usługi grupie docelowej – targi są do tego stworzone – nie ma lepszego miejsca – odwiedzający przychodzą tam po to by poznać nowe produkty, a Wy macie nowe produkty – czy istnieją lepsze okoliczności?
- czas gra na Twoją korzyść – w kampaniach digitalowych płacisz za ułamki sekund wyświetleń Twojej reklamy w gąszczu innych reklam, czy tak samo jest przestrzeni offline? Okej kampanie drukowane rzadko mają możliwość przyprowadzania klienta w parę chwil i czasem trzeba na niego poczekać, jednak po jednorazowym opłaceniu druku (czasem też miejsca ekspozycji) twoje materialy marketingowe pracują na Ciebie caly czas;
A teraz wyobraź sobie, że Twoja kampania marketingowa dzięki tym kilku bardzo prostym poradom będzie o kilka procent skuteczniejsza. Potrafisz z tego zrezygnować?
Czy ten tekst był dla Ciebie wartościowy?
Jeśli tak to ma koniec zaproszę Cię do subskrypcji naszego newslettera. Wysyłając go nie nadużywamy Twojego zaufania i nie bombardujemy niedopracowanymi treściami. Przykładamy się do swojej roboty, dziękujac tym samym za Twój zapis. Jak to zrobić? Poniżej znajdziesz przycisk.
A jeśli wystarczy Ci nasz blog to zafollowuj nas w social mediach - tam szybko informujemy o nowych treściach na blogu.
Dziękuję za Twoją uwagę.